I have been up all night, thinking about it.

Tiden går alldeles för fort. Veckorna bara flyger i väg och snart är det bal och jag har snart gått min 9 oblikatoriska år i skolan. Känns sorligt men ändå skänt på något sätt att få börja om och göra någonting annat. Någonting annat än att bara sitta av tiden i skolan och knappt behöva skriva några rader för ett VG. Jag har sagt det förrut och jag säger det igen. Kunskapskolan är inte en bra skola.
Man jobbar periodvis, ena månaden finns det ingenting att göra och tvärtom den andra. Man gör allt eller inget. Just nu är jag inne i en sån period där jag gör allt, är stressad och har ångest. Jag vet inte vad jag kämpar för just nu, jag vet inte vilket gymnasuim jag ska gå eller vilken linje, sista dagen att göra sin ansökan är i morgon. Och vad gör jag? Jag ligger här och äter chips.
Jag hatar att jag är en sån människa som skjuter upp allt in i sista sekund eftersom att det är då jag presterar som bäst. Jag gör det jag ska i sista sekund, vill helst ha hundra bollar i luften. Precis som jag har nu. Jag har en NO uppgift att göra på 5 sidor, Jag har en SO uppgift där jag ska jämför fem religoner, jag  har ett ig i matte att kämpa på med och spanskan. Matte har aldrig varit min starka sida (förutom gångertabellerna i 3,4,5) men aldrig trodde jag att ajg skulle få ig. I vanliga fall hade jag tänkt 'Äsch, de löser sig.. Jag gör det sen'' Men nu finns det inget sen och om det inte löser sig så blir det IV för min del. Det är inte rättvist när man har mvg/vg i alla andra ämnen förutom spanska.
Fan va jag gnäller, men jag är jävligt trött på livet för tillfället, eller tpl som coola människor skulle säga. Nu ska jag plugga och invänta min pojkvän. Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback